Početak učenja bilo kog stranog jezika može biti pomalo zastrašujući. Polaznici škola engleskog jezika vrlo često pomisle čak i da odustanu kada se suoče sa naizgled nemogućom preprekom - gramatikom. Međutim, gramatika engleskog jezika ne mora biti bauk. Iako na prvi pogled izgleda kao nesavladiva količina novih informacija, gramatika engleskog jezika praćena odgovarajućim planom učenja usvaja se bez većih poteškoća i za kratak vremenski period.
Iako je engleski jezik specifičan po oblicima glagola koje treba gotovo napamet zapamtiti, gramatika engleskog jezika najbolje se uči kroz primere. Upravo ovakav pristup usvajanju novih znanja razlikuje tradicionalni sistem obrazovanja i škole engleskog jezika, koje svoje programe prilagođavaju potrebama i mogućnostima svojih polaznika.
Naime, umesto dosadnih „formula“ građenja vremena i definicija koje imaju zanemarljivu primenu u praksi, u školi engleskog jezika predavač će se potruditi da njegovi polaznici pravila gramatike nauče kroz specifične primere koji će im se lako zadržati u sećanju.
Ovakvo aktivno učenje podstiče polaznike da budu kreativni i stečena znanja odmah primene u praksi, kako bi ih lakše trajno usvojili. Takođe, kada se na ovaj način uči gramatika engleskog jezika, polaznici uče i kroz neizbežne greške, pa im se one neće tako lako potkrasti kasnije, kada na red za učenje dođu komplikovanije gramatičke konstrukcije.
Gramatika engleskog jezika jeste obimna oblast bez koje se ne može zamisliti vladanje samim jezikom. Kako bi polaznici mogli da kontinuirano napreduju i prate program škole i njenih predavača, neophodno je da svakodnevno vežbaju i u praksi primenjuju već naučeno. Škole engleskog jezika često svojim polaznicima daju svojevrsne „domaće zadatke“, koji su zapravo vežbice koje oni mogu raditi u slobodno vreme, a koje će im pomoći da ovladaju gramatičkim vremenima, oblicima i konstrukcijama.
Ove vežbice najčešće podrazumevaju da se određena gramatička pravila primene u rečenicama koje se koriste u svakodnevnom govoru, pa istovremeno pomaži korisnicima da razbiju tzv. blokadu kada je razgovor na engleskom jeziku u pitanju. Iako su greške na početku neizbežne, i one su deo procesa učenja, pa se polaznicima škole engleskog jezika, naročito na početku, savetuje upornost i strpljenje.
Prilikom učenja engleskog jezika, gramatika predstavlja najveći bauk prvenstveno zbog količine pravila koja se moraju naučiti. Upravo zbog toga polaznicima od pomoći mogu biti određene prečice i trikovi koji olakšavaju pre svega memorisanje komplikovanih gramatičkih konstrukcija.
Prvenstveno, većina predavača rado preporučuje memorijske kartice kao odličan način da se kod polaznika razviju aosijacije na gramatičke elemente koje ćem im pomoći da svoje znanje primene u praksi. Na ovim memorijskim karticama polaznici zapisuju ili čak i crtaju svoje, lične aocijacije na određene pojmove ili pravila.
Svakodnevnim obnavljanjem gramatike uz pomoć ovh kartica, gramatika engleskog jezika postaje lakša i razumljivija. Takođe, vrlo široko primenjivan je i sistem „mapa uma“- slikovitih prikaza gramatičkih pravila koje svaki polaznik pravi za sebe, a koje sadrže pravila i pojmove koji se teže pamte sa slikovnim asocijacijama. Mapa uma podrazumeva da se pamte sličice, a ne sami pojmovi na koje asociraju, pa je učenje uz njih manje stresno i polaznici osećaju manji pritisak da gramatička pravila uče napamet.